Totalt antall sidevisninger

lørdag 24. juli 2010

Kreta

Da er vi trygt hjemme igjen fra Kreta som var årets familieferiemål. Vi reiste som vanlig med familien Staal-Hansen, med unntak av Nina som måtte bli hjemme og ta imot Chris, deres nye fosterbarn på 10mnd. Kent tok isteden med seg en kollega og jeg og Lerke ble de eneste jentene på turen.
Vi bodde på Sunwing Resort på Makrigialos, en liten landsby med den fineste stranda jeg noen gang har sett. Her er Julius og Lerke en av de første dagene på stranda.



Det eneste minuset med stranden var at det blåste fryktelig der, føltes noen ganger som om det var sandstorm og sanden pisket i ansiktet. Været var ellers upåklagelig, 37 grader og strålende sol hver dag.
Gutta koste seg for det meste i vannet. Julius svømmer fortsatt bare under vann. Da jeg en dag prøvde å pushe han litt til å øve litt på å svømme "vanlig" fikk jeg denne beskjeden: -Mamma, dette er ikke svømmekurs, dette er ferie... Så mora måtte pent la coachingen ligge.






Julius var ofte med i barneklubben på hotellet. Dette var dagen høydepunkt og varte fra 11.00-13-00. Der hadde de indianer-tema, skattejakt, eventyrdag og masse forskjellige leker. For en 5-åring som ikke fins sjenert, var dette topp.

Lerke elsket å bade i baby-bassenget og flørtet vilt med de små babyguttene.



En flott ferie, men jeg må innrømme at jeg savnet Nina veldig. 14 dager med bare mannfolk som snakker om prump, fotball og tour de france kan være en prøvelse. Trening ble det selvsagt også tid til, litt løping og mye tennis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar