Totalt antall sidevisninger

torsdag 1. desember 2011

Pepperkaker og løynaktige julehjem

I dag var elevene i min klasse superheldige som fikk egenprodusert julekalender. Denne kalenderen besto av pepperkakehjerter med tall fra 1-24. Julius var hjernen, ihvertfall produsenten bak prosjektet ettersom han ikke kunne skjønne hvorfor ikke elevene på ungdomsskolen tok seg tid til å lage julekalender. -"Hva gjør dere egentlig på den skolen din, Mamma?" Ja, hva gjør vi egentlig på skolen min? I dag hang vi ihvertfall opp 24 pepperkakehjerter i vinduet slik at det både lukter og ser ut som det snart er jul, så en viktig ting har vi gjort i dag;-)


 Jula nærmer seg med stormskritt og alle blader og blogger bugner over av perfekte julehjem. Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til troverdigheten til disse menneskene. Har de virkelig så ryddige og perfekte hjem, eller ligger alt rotet i store hauger ved bildekanten??? Kan det være mulig at det finnes mennesker som har det så ryddig med barn i huset? Og, bor det da ingen mann i de perfekte husene? Det kan det umulig gjøre, da hadde det vel sett annerledes ut..., eller er det bare hos meg at man må hoppe hinder over treningsbager og sko i gangen, bøkene og pennalet til en 1.klassing som flyter ut over hele kjøkkenet og alle rosa jentelekene til en 2 åring som ligger OVERALT. Disse lekene er også levende og kryper fram om natten når det er mørkt, for om man skal på do i løpet av natten så kan man være helt sikker på at man tråkker på skoa til Barbie som Barbie tilfeldigvis har mistet pga at hun måtte løpe og gjemme seg når jeg kommer. Legoen orker jeg ikke å snakke om engang, har arr under beina...
Vaskemasinen durer og går kontinuelig i dette huset, så klær ligger det også nok av rundtomkring. Så tilbake til disse perfekte hjemmene, finnes de virkelig?
Jeg vil gjerne ha oppskriften.
Julekulene begynner å ta form og produksjonen går unna i forykende tempo. Grunnen til at det går så fort er at jeg fortsatt har vondt i kne, og er dritt lei kne i dobbel størrelse hver kveld, så har endelig forstått at jeg må holde det i ro.

1 kommentar:

  1. Er det sant?? har du endelig forstått det?? :) og vil bare si at mitt hjem selvfølgelig er rent og ryddig til enhver tid, og vi baker kaker og vasker vinduer hver dag!

    SvarSlett