Totalt antall sidevisninger

søndag 19. desember 2010

Julekvelden på kjærringa

How, how. Nå nærmer jula seg med stormskritt og jeg er der jeg pleier å være, langt unna juleskjema. Følte jeg var i rute helt til jeg ringte svigemor for å høre hvordan hun lå ann i juleskjemaet, det skulle jeg ikke ha gjort da mitt husmorselvbilde rant ut i vasken. Hun hadde nemlig laget sann ca 7 kransekaker på en formiddag... og de 10 slagene var snart i boks, bokstavelig talt. Kunne ønske jeg kunne ha fått et lite husmor-gen av henne. Strengt tatt er det jo Sigvald som burte ha arvet litt av henne, men der har det nok skjedd en mutasjon... Vel, jeg får bare sitte her med min ferdigkjøpte marsipan og prise meg lykkelig for at kaker og hjemmelaget sylte drypper på meg, fra svigemor.
Så er det vel snart på tide å kjøpe julegaver til store og små. Har akkurat begynt og vet at jeg kommer til å stresse rundt lille julaften sammen med en hel skokk med mannfolk som skal kjøpe den ene gaven som de er ansvarlig for, til kona, samtidig som jeg må kjøre rundt med de julekorta jeg ikke har fått ut finger´n og sendt. God jul!

Kjære Nissen!
Jeg ønsker meg en slank kropp og en feit bankkonto til jul, ikke omvendt, som du trodde i fjor.
Hilsen Marita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar